Curtea Constitutionala- sesizari inadmisibile

Se putea oare preveni respingerea din seara aceasta a unor sesizari de neconstitutionalitate ca INADMISIBILE?
Poate da, poate nu.
In primul rand, desi nu avem motivarea deciziilor de respingere a sesizarilor privind neconstitutionalitatea unor HOTARARI ale Senatului, respectiv ale Camerei Deputatilor, as indrazni sa o anticipez prin niste reflectii.

Cred ca motivul de fapt si de drept care legitimeaza solutia Curtii Constitutionale de INADMISIBILITATE rezulta din art. 27 alin. 1 din Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea acesteia, astfel cum a fost modificata prin OUG nr. 38/2012.

Da, stiu, propunerea de lege de modificare a art. 27 alin. 1 din Legea nr. 47/1992 precitata, este declarata, tot din seara aceasta, neconstitutionala (conform comunicatului de presa). Potrivit art. 18 alin. 3, Parlamentul este obligat sa reexamineze propunerea de lege pentru conformare la decizia Curtii Constitutionale.

Cu toate acestea, Curtea a fost sesizata in controlul de constitutionalitate a priori, cu propunerea de lege privind aprobarea OUG nr. 38/2012. Nu cu OUG nr. 38/2012 sau cu art. 27 alin. 1 din Legea nr. 47/1992 modificata prin OUG nr. 38/2012 in vigoare din 04 iulie 2012.

In concluzie, in seara aceasta, cand plenul Curtii s-a retras spre deliberare, nu avea niciun temei juridic, art. 27 alin. 1 fiind inca amputat, sa puna in discutie constitutionalitatea unei hotarari a Camerelor reunite ale Parlamentului/ Senatului/ Camerei Deputatilor.
La fel, ar trebui sa fie si maine in privinta hotararii Parlamentului de revocare din functia de Avocat al Poporului, daca aceste motive subzista.

Un alt motiv de inadmisibilitate ar putea consta in ratiunea supunerii hotararilor sus-mentionate controlului de constitutionalitate. Nu orice hotarare cu caracter individual emisa de o autoritate publica poate face obiectul unei sesizari directe de neconstitutionlitate. Pentru aceasta exista contenciosul administrativ, unde desigur se pot invoca critici de neconstitutionalitate ale hotararii si, in prelabil, critici de neconstitutionlaitate ale art. 27 alin. 1 din Legea nr. 47/1992 modificata prin OUG nr. 38/2012.

Consider ca ratiunea art. 27 alin. 1 din Legea nr. 47/1992 referitoare la controlul de constitutionalitate al hotararilor Camerelor reunite ale Parlamentului/ Senatului/ Camerei Deputatilor, subzista atat timp cat aceste hotarari au caracter normativ.
Nu era cazul in speta din seara aceasta.

Un alt motiv de inadmisibilitate ar putea fi inexistenta vreunei critici cu privire la incalcarea vreunui text constitutional.

Acestea de mai sus ar putea fi, dar poate in realitate sunt altele si astept cu mare interes motivarea Curtii Constitutionale, precum si sesizarile supuse atentiei sale.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s